Neki od teoretičara i praktičara su isticali da treba početi učenje čitanja velikih štampanih slova:
- djeca prije polaska u školu su crtala, tako da tu aktivnost mogu nastaviti bez teškoća prilikom obrade štampanih slova,
- velika štampanaslova su jednostavnija i djeca ih lakše percipiraju, razlikuju i pamte,
- učenici mogu brže da počnu čitati.
Protivnici takvog početka učenja čitanja naglašavaju sljedeće prigovore:
- u životu se ne piše velikim štampanim slovima, pa djeca takvu vještinu moraju kasnije odbacivati,
- učenički roditelji ne smatraju da im djeca znaju pisati dok ne pišu i dok ne povezuju pisana slova
Metodičari smatraju da se u određivanju redosljeda obrade pojedinih slova moraju uvažavati sljedeći principi:
- Princip FONETIČKE POSTUPNOSTI (prvo se obrađuju slova koja označavaju glasove koji se lakše izgovaraju, odnosno ščitavaju, a kasnije ona slova čiji se dotični glasovi teže izgovaraju.
- Princip GRAFIČK POSTUPNOSTI (raspored obrade slova zavisi od teškoće njihovog pisanja, prva se obrađuju slova jednostavnijih oblika)
- Princip FREKVENCIJE ili UČESTALOSTI SLOVA (prvo se obrađuju slova sa češćom upotrebom, samoglasnici, zatim suglasnik "J", a najnižu frekvenciju imaju glasovi "C, Ćc, Dž, H, Š")
- Princip KONTRASTA (da u redosljedu obrade ne bude suviše blizu slova sličnih oblika, kako ne bi došlo do zamjene)
Nema komentara:
Objavi komentar