Pisanje je veoma složen posao i neophodno je da učitelj ima u vidu rezultate ispitivanja prethodnog znanja i sposobnosti učenika pa da prema tome odredi obim i intenzitet pripremnih vježbanja za pisanje.
Motoričke vježbe predstavljaju direktnije pripreme za početak pisanja. One utiču na oslobađanje i razvijanje ruke kao i kultivisanog pokreta šake i prstiju.
Učitelj će u okviru grafičke prakse organizovati različite tipove vježbi kao što su:
- slobodno čitanje
- crtanje prema zahtjevima učitelja
- crtanje ornamenata
- pisanje neprekidne (iste) kombinacije crta itd.
Crtanjem predmeta, biljaka i životinja prema slobodnoj zamisli prvačići se navikavaju na pravilan položaj tijela, pravilno držanje okretanje i povlačenjeolovke, na raspoređivanje prostora u svesci. Sve su to važne pripreme za pisanje.
Nakon toga prelazi se na crtanje prema određenim zahtijevima učitelja gdje umjesto slobodnog povlačenja crta imamo precizno određeno povlačenje crta, određen oblik, veličinu i međusobnu udaljenost crteža. To je disciplinovan rad ruke, vježbanje pokreta i sitnih mišića šake i prstiju. To su neposrednije pripreme za pisanje.
Učitelj crta ornamente ili ukrase (frizove) na tabli, a učenici u svojim sveskama. To su ustvari određena slova povezana međusobno od početka do kraja redka, a zatim su prostori između njegovih dijelova obojeni sa 2-3 boje. Učitelj može donijeti unaprijed pripremljene ornamente na papiru.
Poslije ornamenata slijedi vježbanje u povezivanju iste kombinacije crta (tj. povezanih dijelova nekih pisanih slova ili cijelih slova) neprekidno tokom cijelog reda što je slično neobojenim ornamentima.
Zadaci treba da budu primjereni uzrastu učenika i cilju pripremnog vježbanja, pa u obimu grafičke vježbe ne treba pretjerivati. Ovakve vježbe izvode se u sklopu raznovrsnih aktivnosti u pripremnom periodu, a obično se daju na kraju časa, poslije napornijeg rada
Nema komentara:
Objavi komentar