U praksi postoje različiti modeli kombinovanog učenja početnog čitanja i pisanja. Po jednom takvom modelu prvo se:
- Obrađuje prvih 50% štampanih slova i učenici uče da ih čitaju, dok se istovremeno vrši pripremanje za pisanje
- poslije toga se obrađuju preostala štampana slova i njihovo čitanje, a paralelno se uči pisanje prethodno obrađene skupine slova
- Učenici nauče da pišu i povezuju ostala slova.
Ovakvom organiza cijom nastave učenje početnog čitanja i pisanja traje do polugodišta, a u nekim slučajevima do marta.
Ova nastava biće efikasna ukoliko učenici za kratko vrijeme nauče da kvalitetno čitaju i pišu.
Određeni raspored učenja početnog čitanja i pisanja zavisiće od više činilaca kao što su:
- dječija predznanja iz poznavanja slova čitanja i pisanja
- nastavnikova stručna pedagoška i metodička soposobljenost
- koncepcija i dužina osnovnog školovanja i slično
Nema komentara:
Objavi komentar