Tekstove za provjeravanje priprema učitelj i to tako što će na posebnim listićima ispisati krupnije velikim štampanim slovima kratke tekstove. Uz svaki tekst treba zapisati i pitanje koje će se postaviti učeniku da bi se provjerilo da li je razumio šta se od njega traži.
Npr:
- VLADO JE RAZBIO ČAŠU.
TATA GA JE IZGRDIO.
(Šta se dogodilo Vladi?) - MAJA SE IGRALA LOPTOM.
LOPTA SE OTKOTRLJALA POD AUTO.
MAJA PLAČE.
(Zašto Maja plače?)
Ispitivač ocjenjuje tehniku čitanja primjenjujući sljedeće kriterijume koji se inače smatraju pravilnim:
- TEČNO ČITANJE - kada dijete čita povezujući riječiu rečenici i prirodno ih naglašava.
- ČITANJE RIJEČ PO RIJEČ - kada dijete jednim pogledom obuhvata cijelu riječ i izgovara je bez usporavanja, ali svaku riječ čita odvojeno.
- ŠČITAVANJE - dijete koje je usporeno, ali pravilno, bez prizvuka čita pojedina slova slivajući ih u cjelinu riječi.
- SLOGOVNO ŠČITAVANJE - kada dijete jednim pogledom obuhvata i izgovara cijele slogove koje takođe sliva u riječi.
Nepravilan način je:
- SRICANJE - koje može biti glasovno i slogovno
- GLASOVNO SRICANJE - dijete koje prvo naglas ili u sebi imenuje slovo po slovo u nekoj riječi, zatim izgovara cijelu riječ.
- SLOGOVNO SRICANJE - djeca koja jednim pogledom obuhvataju i čitaju slog po slog nepovezano, a zatim izgovore cijelu rečenicu.
Za vrednovanje tehnike čitanja prilikom ispitivanja može se primjenjivati raspon 0-15 bodova:
- poznavanje slova 1-3 boda
- sricanje 4-6 bodova
- ščitavanje 7-12 bodova
- čitanje 13-15 bodova
Vrednovanje logike čitanja ili nivoarazumjevanja pročitanog kraćeg nepoznatog teksta, smatra se metodološki jednostavnim. Može biti i tekst na kome se ocjenjuje i tehnika i logika čitanja. Podrazumijeva se da takav tekst prvačić čita jedanput. Tekst sadrži 10-12 pojmova. Kada dijete završi čitanje, ispitivač ocijeni tehniku čitanja i traži da dijete prepriča sadržaj pročitanog teksta,a zatim da odredi naslov koji će u jednoj ili dvije riječi ili kratkoj rečenici odrediti smisao pročitanog teksta. Vrednuje se broj reprodukovanih pojmova, njihov redosljed, logika, povezanost i shvatanje fabule i ideje teksta.
Skala ocjene logike čitanja:
- ne pokušava da prepriča pročitano - 0 bodova
- pokušava da prepiča tekst ali slabo uspjeva (3 pojma) - 1-3 boda
- zadovoljavajući nivo prepričavanja (4-6 pojmova) - 4-6 bodova
- uspješno prepričava (7-9 pojmova) razumije većinu sadržaja - 7-9 bodova
- prepričavanjem pokazuje potpuno razumijevanje sadržaja 10-12 bodova
- daje adekvatan naslov pročitanom tekstu 1-3 boda
Nema komentara:
Objavi komentar