Reklame odobrio Google

srijeda, 27. studenoga 2013.

Ispitivanje poznavanja čitanja

Tekstove za provjeravanje priprema učitelj i to tako što će na posebnim listićima ispisati krupnije velikim štampanim slovima kratke tekstove. Uz svaki tekst treba zapisati i pitanje koje će se postaviti učeniku da bi se provjerilo da li je razumio šta se od njega traži.
Npr:
  1. VLADO JE RAZBIO ČAŠU.
    TATA GA JE IZGRDIO.
    (Šta se dogodilo Vladi?)
  2. MAJA SE IGRALA LOPTOM.
    LOPTA SE OTKOTRLJALA POD AUTO.
    MAJA PLAČE.
    (Zašto Maja plače?)
Ispitivač ocjenjuje tehniku čitanja primjenjujući sljedeće kriterijume koji se inače smatraju pravilnim:
  • TEČNO ČITANJE - kada dijete čita povezujući riječiu rečenici i prirodno ih naglašava.
  • ČITANJE RIJEČ PO RIJEČ - kada dijete jednim pogledom obuhvata cijelu riječ i izgovara je bez usporavanja, ali svaku riječ čita odvojeno.
  • ŠČITAVANJE - dijete koje je usporeno, ali pravilno, bez prizvuka čita pojedina slova slivajući ih u cjelinu riječi.
  • SLOGOVNO ŠČITAVANJE - kada dijete jednim pogledom obuhvata i izgovara cijele slogove koje takođe sliva u riječi.
Nepravilan način je:
  • SRICANJE - koje može biti glasovno i slogovno
  • GLASOVNO SRICANJE - dijete koje prvo naglas ili u sebi imenuje slovo po slovo u nekoj riječi, zatim izgovara cijelu riječ.
  • SLOGOVNO SRICANJE - djeca koja jednim pogledom obuhvataju i čitaju slog po slog nepovezano, a zatim izgovore cijelu rečenicu.
Za vrednovanje tehnike čitanja prilikom ispitivanja može se primjenjivati raspon 0-15 bodova:
    • poznavanje slova 1-3 boda
    • sricanje 4-6 bodova
    • ščitavanje 7-12 bodova
    • čitanje 13-15 bodova
Vrednovanje logike čitanja ili nivoarazumjevanja pročitanog kraćeg nepoznatog teksta, smatra se metodološki jednostavnim. Može biti i tekst na kome se ocjenjuje i tehnika i logika čitanja. Podrazumijeva se da takav tekst prvačić čita jedanput. Tekst sadrži 10-12 pojmova. Kada dijete završi čitanje, ispitivač ocijeni tehniku čitanja i traži da dijete prepriča sadržaj pročitanog teksta,a zatim da odredi naslov koji će u jednoj ili dvije riječi ili kratkoj rečenici odrediti smisao pročitanog teksta. Vrednuje se broj reprodukovanih pojmova, njihov redosljed, logika, povezanost i shvatanje fabule i ideje teksta.

Skala ocjene logike čitanja:
    • ne pokušava da prepriča pročitano - 0 bodova
    • pokušava da prepiča tekst ali slabo uspjeva (3 pojma) - 1-3 boda
    • zadovoljavajući nivo prepričavanja (4-6 pojmova) - 4-6 bodova
    • uspješno prepričava (7-9 pojmova) razumije većinu sadržaja - 7-9 bodova
    • prepričavanjem pokazuje potpuno razumijevanje sadržaja 10-12 bodova
    • daje adekvatan  naslov pročitanom tekstu 1-3 boda


Nema komentara:

Popularni postovi