Kada ispitivač (učitelj, profesor razredne nastave, pedagog) uspostavi kontakt u kome prvačić prirodno sarađuje, organizuje ispitivanje njegovih govornih sposobnosti. Podstiče ga da slobodno govori (ili da razgovara) o nekoj zanimljivoj temi kao npr. o omiljenoj igrački ili životinjici, o voljenoj osobi, najboljem drugu, igri, predmetu, slici, sportskom događaju, srtanom filmu i sl.
Tokom usmenog izražavanja pojedinog djeteta, ispitivač vrši procjenu jezičkog izražavanja, reprodukcije sadržaja, bogatstva rječnika i eventualnih nedostataka u govoru. Ispitivač diskretno evidentira svoja zapažanja.
Metodološki obučen ispitivač može vršiti preciznije procjenjivanje i bodovanje nivoa razvijenosti govorne sposobnosti svakog pojedinca.
Npr:
- reprodukovanje kraćeg sadržaja uz stalno podsjećanje - 1 bod (povremeno 2-3 boda)
- samostalno doslovno reprodukovanje - 4 boda
- samostalno slobodno reprodukovanje - 5-6 bodova
- dijete koje ima izrazite mogućnosti - 6 bodova
Važno je dase uspostavi što adekvatniji omjer između broja mogućih bodova za pojedine strukturne elemente usmenog govora. Ukupni skorovi mogli bi biti indikatori pokazatelji prilikom približnog ujednačavanja odjeljenja.
PRILOG 1
PRILOG 1
Nema komentara:
Objavi komentar