U didaktičko-metodičkoj literaturi (postoje različita pojmovna određenja metoda, nastavnog rada ili nastavnih metoda) ističe se da su nastavne metode naučno i praktično provjereni načini rada učenika i nastavnika u nastavnom procesu, kojima se pod rukovodstvom nastavnika ostvaruje optimalna uspješnost u usvajanju znanja, formiranju vještina i navika, razvijanju stvaralačkih sposobnosti i ostalih pozitivnih ličnosti učenika.
Univerzalni metod za predavanje svih nauka i za sticanjesvih vještina, naziva se MONOMETODIZAM. U drugoj krajnosti su zastupnici AMETODIZMA, koji negiraju nastavne metode i opredjeljuju se za potpunu slobodu u izboru načina nastavnog rada. Savremeni didaktičari i metodičari zalažu se za polimetodizam ili za primjenu većeg broja metoda u nastavi.
Naši savremeni metodičari i didaktičari prihvatili su klasifikaciju nastavnih metoda koju je dao Nikola Filipović:
- Metoda usmenog izlaganja ili monološka
- teorijsko predavanje
- predavanje sa upotrebom nastavnih sredstava
- predavanje prožeto razgovorom
- pripovjedanje
- usmeno opisivanje
- objašnjavanje
- Metoda nastavnog razgovora ili dijaloška
- katehetički razgovor
- majutički razgovor
- razvojni razgovor
- slobodan razgovor
- Metoda rada na tekstu u nastavi ili metoda čitanja
- Metoda pisanih radova - metod pisanja (različiti oblici pismenih vježbi)
- Metoda ilustracije
- Metoda demonstracije ili pokazivanja
- Metoda laboratorijskih radova
- Metoda praktičnih radova
Nema komentara:
Objavi komentar