Reklame odobrio Google

ponedjeljak, 4. studenoga 2013.

Opšte metode (didaktičke)

U didaktičko-metodičkoj literaturi (postoje različita pojmovna određenja metoda, nastavnog rada ili nastavnih metoda) ističe se da su nastavne metode naučno i praktično provjereni načini rada učenika i nastavnika u nastavnom procesu, kojima se pod rukovodstvom nastavnika ostvaruje optimalna uspješnost u usvajanju znanja, formiranju vještina i navika, razvijanju stvaralačkih sposobnosti i ostalih pozitivnih ličnosti učenika.
Univerzalni metod za predavanje svih nauka i za sticanjesvih vještina, naziva se MONOMETODIZAM. U drugoj krajnosti su zastupnici AMETODIZMA, koji negiraju nastavne metode i opredjeljuju se za potpunu slobodu u izboru načina nastavnog rada. Savremeni didaktičari i metodičari zalažu se za polimetodizam ili za primjenu većeg broja metoda u nastavi.

Naši savremeni metodičari i didaktičari prihvatili su klasifikaciju nastavnih metoda koju je dao Nikola Filipović:
  • Metoda usmenog izlaganja ili monološka
    • teorijsko predavanje
    • predavanje sa upotrebom nastavnih sredstava
    • predavanje prožeto razgovorom
    • pripovjedanje
    • usmeno opisivanje
    • objašnjavanje
  • Metoda nastavnog razgovora ili dijaloška
    • katehetički razgovor
    • majutički razgovor
    • razvojni razgovor
    • slobodan razgovor
  • Metoda rada na tekstu u nastavi ili metoda čitanja
  • Metoda pisanih radova - metod pisanja (različiti oblici pismenih vježbi)
  • Metoda ilustracije
  • Metoda demonstracije ili pokazivanja
  • Metoda laboratorijskih radova
  • Metoda praktičnih radova

Nema komentara:

Popularni postovi