Reklame odobrio Google

ponedjeljak, 11. studenoga 2013.

Monografski postupak u obradi slova

Obrađuje se jedno slovo na jednom času, nekada je bilo slovo četiri dana, pa dva slova sedmično, a danas jedno štampano ili pisano slovo, odvojeno ili uporedo, na jednom času. Češće se praktikuje uporedna obrada slova, tj. obrada štampanog i pisanog slova na istom času.

Etape usvajanja PČiP po monografskom postupku su:
  1. priprema za PČiP
  2. monografska obrada slova i uvođenje učenika u PČiP
  3. usavršavanje čitanja i pisanja

Pripremni period za PČiP traje 1-3 sedmice, u zavisnosti od predznanja učenika, metodičke obučenosti nastavnika i materijalno-tehničkih uslova.

Sadržaji nastave u ovo periodu su:
  • usvajanje pojmova glas, riječ, rečenica
  • analitičke vježbe (analiza riječi na glasove)
  • sintetičke vježbe (sinteza glasova u riječi)
  • motoričke vježbe
  • sve je prožeto vizuelnim i akustičnim vježbama.

Prije obrade pojma glasa preporučuje se obrada pojma riječ, i to od pojma predmeta, preko slike do naziva tj. pojma riječi.zatim se obrađuje glas, a rečenica se formira globalnim putem polazeći od teksta ili sintetičkim polazeći od riječi.

Tempo sledeće etape obrade slova je u praksi različit (obično do kraja 1.polugodišta). Redoslijed  obrade je dat u bukvaru.
Nakon ove etape u usavršavanju čitanja i pisanja se koristi čitanka i druga literatura, organizacija časa se vrši prema  metodičkim koncepcijama i zahtjevima rada na književnom tekstu.

Pozitivna obilježja monografskog postupka:
  •  može se primjenjivati kod slabih predznanja učenika ili ako ih uopšte nemaju
  • stečeno je više iskustva i metodičkih saznanja o ovom nego o ostalim postupcima
  • pripremanje i izvođenje nastave je didaktičko-metodički jednostavnije (učitelji početnici ili oni koji ne skloni unošenju novina)
  • udžbenik (bukvar) je najčešće koncepcijski pripremljen po monografskom postupku
Slabosti monografskog postupka:
  • ne koristi prethodna znanja učenika koja su u stalnom porastu ( čak i oni koji već čitaju moraju raditi slovo po slovo)
  • neekonomično i neracionalno, traje vrlo dugo što usporava napredovanje i u ostalim predmetima
  • didaktičko-metodički šablonizam u vidu stalnog ponavljanja  istog redoslijeda etapa izaziva monotoniju, dosadu i demotiviranost učenika i učitelja


Nema komentara:

Popularni postovi