Reklame odobrio Google

četvrtak, 28. studenoga 2013.

Opšte karakteristike pripremnog perioda u nastavi početnog čitanja i pisanja

Pripremni period treba da traje samo toliko vremena u kojem će se učenici solidno pripremiti za  uspješno učenje čitanja i pisanj u čemu je i osnovna funkcija tog nastavnog perioda. Trajanje pripremnog perioda zavisi od rezultata prethodnog ispitivanja predznanja učenika, odnosno od sastava svakog odjeljenja prema prethodnom poznavanju slova i mogućnosti čitanja i pisanja većine učenika.

Opšte karakteristike nastave u pripremnom periodu su:
  • CJELOVITOST - jer dijete zapaža i doživljava svoju okolinu integralno i metodički je neprihvatljivo tokom cijelog časa obrađivati sadržaje jednog izolovanog nastavnog predmeta.
  • CJELISHODNOST - podrazumijeva se neophodnost hasnog formulisanja i realizovanja opštih i posebnih zadataka nastave u pripremnom periodu.
    • Opšti zadaci su: 
      • međusobno upoznavanje učenika i izgrađivanje odjeljenskog kolektiva
      • snalaženje djece u školskoj sredini
      • upoznavanje elementarnih oblika ponašanja u toj sredini
      • razvijanje navika slušanja govornika, postavljanja pitanja i odgovaranja na njih
      • osposobljavanje učenika za korištenje udžbenika (bukvara ili početnice), sveske i pribora za pisanje
    • Posebni zadaci razlikuju se posebnim vježbama u okviru neposrednih priprema učenika za početno čitanje i pisanje.
  • DINAMIČNOST - djeca ne mogu dugo da zadrže pažnju na istom sadržaju, pa zato pripremna nastava tokom časa treba da bude što dinamičnija. Metodičari preporučuuju učiteljima da svakih 10-15 minuta mijenjaju način i sadržaj vježbanja.
  • STIMULATIVNOST - nastavne aktivnosti treba da bude radoznalost u učenicima, da jačaju motivaciju za učenje, da doprinose intenziviranju njihovog psihofizičkog razvoja, a posebno da omoguće sticanje znanja, vještina i navika neophodnih za usvajanje početnog čitanja i pisanja.
  • RAZNOVRSNOST - vježbanja u pripremnom periodu treba da budu raznovrsnija i bogata tokom cijelog razdoblja, a i na svakom času, što se postiže metodički osmišljenom organizacijom i izmjenjivošću zanimljivih dječijih igara, posmatranja, oponašanja, govorenja, crtanja islično.

Nema komentara:

Popularni postovi