Reklame odobrio Google

subota, 2. studenoga 2013.

Individualizovani oblik rada

U nastavi početnog čitanja i pisanja postoje sve veće potrebe da učitelj u najvećoj mogućoj mjeri uvažava razlike u nivoima i strukturama dječijeg predznanja, mentalnih i psihomotornih sposobnosti, verbalnih i likovno grafičkih mogućnosti, razvijenosti radnih navika, saznajnih potreba, te da stvara uslove da se svaki učenik razvija do ličnog maksimuma.

Na ovom stupnju učenja čitanja i pisanj, postoje mogućnosti organizovanja sljedećih varijanti ili modaliteta individualizovanog nastavnog rada:
  • rad na diferenciranim školskim i domaćim zadacima
  • korištenje nastavnih listića
  • inovativni oblici rada
    • nastava različitih nivoa složenosti
    • individualno planirana nastava
    • mikro nastava
  • novi oblici nastavnog rada
    • interaktivna nastava različitih nivoa složenosti
    • interaktivna problemska i egzemplarna nastava
Prednosti kompleksnog postupkau obradi slova nad monografskom i grupnom obradom slova, sastoje se naročito u proširenim mogućnostima individualizovane nastave. Savremeni metodičari ističu da domaći zadatak prvačića treba da proizilazi iz nastave, da ima jasan vaspitno obrazovni cilj i da za pojedine učenike bude različit kvantitativno i kvalitativno.

Kada su učenici naučili slova i usvojili do elementarnog stepena tehniku čitanja, prelazi se na usavršavanje usmjerenog, izražajnog čitanja i učenje pravilnog pisanja. Tada se mogu koristiti nastavni listići - na njima se daju primjereni nepoznati tekstovi za čitanje, ilustrovanje, prepričavanje, memorisanje.

Listići su pogodna sredstava za primjenu u indirektnoj nastavi početnog čitanja i pisanja u prvom razredu kombinovanog odjeljenja.


Nema komentara:

Popularni postovi