Podrazumijeva istovremene aktivnosti učitelja i svih učenika u razredu, kao što su:
- vizuelno-akustične
- govorne
- motoričke
- analitičko-sintetičke vježbe
- vježbe u pripremnom periodu
- horsko ščitavanje i čitanje
- naizmjenično glasno čitanje
- praćenje učiteljevog pisanja slova i riječi
- povremenih objašnjenja značajnih sadržaja
- razgovor o sadržaju pročitanog teksta
- praćenje učenikovog prepričavanja
Učiteljevim učešćem umanjenjene su mogućnosti pogrešaka u izvođenju ovih aktivnosti, a ako se i dese one se blagovremeno ispravljaju. Učenici mogu da upoređuju svoja postignuća sa rezultatima ostalih učenika, što djeluje podsticajno.
Zajedničke aktivnosti doprinose:
- sticanju navike kolektivnog rada
- svijesti o pripadnosti odjeljenskom kolektivu
- prisutna je stalna kontrola i samokontrola pravilnosti izgovaranja glasova, ščitavanja, shvatanja smisla pročitanog teksta, oblikovanja slova, formulisanja rečenica itd.
- intenzivno je mentalno angažovanje učenika
Pored pozitivnog obilježja, postoje i nedostaci u nastavi početnog čitanja i pisanja:
- svi učenici prisiljeni su da istim tempom usvajaju sadržaje koji po složenosti odgovaraju prosječnom učeniku,
- povučena djeca teže dolaze do izražaja,
- daroviti učenici nisu stimulisani na dalji napredak,
- učitelj zapada u metodički šablonizam.
Nema komentara:
Objavi komentar