Reklame odobrio Google

srijeda, 8. siječnja 2014.

Specifičnosti učenja slova, čitanja i pisanja po monografskom postuku

Čas obrade slova po monografskom postupku sadrži određene etape u cjelovitoj metodičkoj strukturi:
  • U uvodnom dijelu časa vrši se psihološka jezička priprema koja se odnosi na prikladan pristup određenom glasu (oponašanje glasa u prirodi, slušanje muzičke kompozicije „Na slovo, na slovo“, razgovor o slici, uočavanje bića i predmeta čije ime počinje određenim glasom).
  • Tokom glavnog dijela časa vrši se:
    • obrada galsa (Izdvajanje glasa, povezivanje sa glasovima u prirodi, izgovaranje glasa, uoćavanje glasa u raznim riječima,
    • Samostalan rad na oblikovanju slova,
    • Pisanje slova,
    • Čitanje (slaganje riječi u slovarici, ščitavanje novog sloga dodavanjem i oduzimanjem slova, zamjenjivanjem slova, čitanje i interpretacija teksta iz udžbenika (bukvara ili početnice), vježbe različitih vrsta čitanja (glasno, tiho, horsko), pripremljenih tekstova)
    • Samostalni i stvaralački rad učenika (sastavljanje riječi od zadanih slova, pisanje riječi, sastavljanje rečenica od zadatih riječi, dopunjavanje započete rečenice, praktične i ilustrovane aktivnosti, rebusi i ukrštene riječi)


  • U završnom dijelu časa vrše se relevntne aktivnosti ponavljanja, vježbanja i stvaralačkog ispoljavanja učenika kao što su modelovanje slova, sastavljanje riječi i rečenica pisanje slova, riječi i rečenica, učeničko čitanje sa određenim zadatkom, ilustrovane aktivnosti, jezičke igre, zadavanje zadaće i slično. Ne znači da će sve navedene aktivnosti biti zastupljene u svakom času obrade slova. U početknim časovima obrade više će se koristiti glasovna analiza, a poslije obrade datog slova, glasovna sinteza.
    • U metodičkoj strukturi časa monograke obrade štampanog slova mogu postojati sljedeće povezane etape i prožete etape rada:
      • UVODNI PRISTUP GLASU (psihopedagoška, motivaciona, jezička prezentacija)
      • OBRADA GLASA (identifikovanje i izdrvajanje glasa, isticanje cilja rada na času, povezivanje sa glasovima u prirodi, izgovaranje ili artikulacija glasa, uočavanje glasa u raznim oblicima)
      • OBRADA SLOVA (pokazivanje, opis i učenje slova, identifikacija slova u raznim riječima, komparacija sa drugim slovima, samostalno oblikovanje slova, pisanje slova)
      • ČITANJE (slaganje riječi u kojima je zastupljeno slovo na slovarici, ščitavanje novog slova, ščitavanje i čitanje dodavanjem i oduzimanjem – zamjenjivanjem slova) ČITANJE I INTERPRETACIJA TEKSTA U KOJIMA JE VRLO FREKVENTNO SLOVO (iz bukvara, početnice, radne sveske, zbirke tekstova, nastavnih listića, dječije štampe); VJEŽBE RAZLIČITIH VRSTA ČITANJA TEKSTA (glasno, naizmjenično ili štafetno, horsko, izražajno, u sebi, itd.)
      • SAMOSTALNI STVARALAČKI RAD (sastavljanje riječi od zadatih slova i rečenica od od zadatih riječi, crtanje i ilustrovanje, rješavanje rebusa i ispunjavljki, pisanje riječi, dopisivanje započete rečenice, rad na deformisanom tekstu)
      • DOMAĆI ZADATAK (ponekad diferencirani)
    • Orjentacioni tok monografske obrade pisanog slova:
      • Pokazivanje i uočavanje oblika pisanog slova,
      • Učiteljsko pokazivanje načina pisanja slova uz objašnjenja njegove strukture (kosa, uspravna, vodoravna crta, desni polukrug)
      • Učiteljevo pisanje elemenata pisanog slova na tabli (učenici pišu po klupi)
      • Nekoliko učenika (pojedinačno, naizmjenično) pišu slovo na tabli (umjesto učitelja)
      • Učenici pišu slovo u sveskama ne prekidajući potez
      • Povezivanje novog slova sa ostalim slovima u raznim riječima.
      • Pisanje velikog pisanog slova (upoređivanje sa sštampanim i sličnim pisanim slovima)
      • Pisanje velikog slova na početku imena i rčenica.

    Nema komentara:

    Popularni postovi