Čitanje u sebi je vrlo složen mentalni proces. Prije
njegovog uvježbavanja treba da bude savladano glasno čitanje.
Uvježbavanje čitanja u sebi treba početi na jednostavnim
rečenicama i kraćim tekstovima koje će učenici razumijevati bez naročitih
napora. Neophodno je pripremini tekstove različite dužine i diferencirane
zadatke kako bi svaki učenik bio maksimalno nagažovan u vježbama čitanja u
sebi.
Nije dovoljna čitanka niti posebno pripremljene početnice,
zbirke tekstova, nastavnih listića itd, neophodno je uzimati iz dječije štampe,
lektire, literature za djecu, naučno popularnih štiva itd, u zavisnosti od nastavnih
ciljeva, konkretnijih zadataka i aktuelnih potreba u odjeljenju.
O sadržajima svakog odabranog teksta vodi se razgovor sa
učenicima kako bi se provjerilo njegovo doživljavanje i razumijevanje. U
početku svakoj vježbi prethodi učiteljevo izražajno čitanje i sažet razgovor o
tekstu. Od učenika se očekuje da odgovore na pitanja: „šta?, gdje?, ko?, kako?,
zašto?“ i slično.
Mada je uvježbavanje čitanja u sebi put osposobljavanja
učenika za samostalno učenje korištejem knjige, ono se ne izvodi tokom cijelog
časa, već se kombinuje sa ostalim programskim područjima maternjeg jezika.
Nema komentara:
Objavi komentar