Reklame odobrio Google

subota, 11. siječnja 2014.

Usavršavanje čitanja u sebi

Čitanje u sebi je vrlo složen mentalni proces. Prije njegovog uvježbavanja treba da bude savladano glasno čitanje.

Uvježbavanje čitanja u sebi treba početi na jednostavnim rečenicama i kraćim tekstovima koje će učenici razumijevati bez naročitih napora. Neophodno je pripremini tekstove različite dužine i diferencirane zadatke kako bi svaki učenik bio maksimalno nagažovan u vježbama čitanja u sebi.

Nije dovoljna čitanka niti posebno pripremljene početnice, zbirke tekstova, nastavnih listića itd, neophodno je uzimati iz dječije štampe, lektire, literature za djecu, naučno popularnih štiva itd, u zavisnosti od nastavnih ciljeva, konkretnijih zadataka i aktuelnih potreba u odjeljenju.

O sadržajima svakog odabranog teksta vodi se razgovor sa učenicima kako bi se provjerilo njegovo doživljavanje i razumijevanje. U početku svakoj vježbi prethodi učiteljevo izražajno čitanje i sažet razgovor o tekstu. Od učenika se očekuje da odgovore na pitanja: „šta?, gdje?, ko?, kako?, zašto?“ i slično.


Mada je uvježbavanje čitanja u sebi put osposobljavanja učenika za samostalno učenje korištejem knjige, ono se ne izvodi tokom cijelog časa, već se kombinuje sa ostalim programskim područjima maternjeg jezika.

Nema komentara:

Popularni postovi