U pripremnom periodu ne obrađujemo izolovano glasove niti
vježbamo učenike njihovom izgovoru, već uvodimo učenike u strukturu govora i
zakonitosti čitanja. Od prvih časova stavljamo djecu u situacije koje ih
podstiču na saznavanje i doživljavanje nepisanih sadržaja. Učenici stiču
iskustva da svakom elementu pisane riječi (slovu) odgovara određeni element
iste te izgovorene riječi (glas), postepeno i prirodno ulazeći u strukturu
usmenog govora do glasa.
Horskim izgovaranjem glasova zapisivanih riječi i rečenica
pomažemo učenicima da shvate osnovni element usmenog jezika (glas) kao i pisanog
(slovo), kao i vezu između izgovorene i zapisane riječi i rečenice.
Npr: Učitelj kaže djeci da dignu lijevu ruku. Kaže da će na
tabli da zapiše riječ LIJEVA RUKA, da svi zajedno sa njim izgovaraju glasove
označene slovima L L L L I I I I J J J J E E E E V V V V A A A A - R R R R U U U U K K K K A A A A
Ako se desi da učenici griješe, odnosno ako tvrdo i odsječno
izgovaraju cijeli slog, učitelj će naglasiti da djeca trebaju da izgovaraju
samo onaj slog označen slovom koje on piše i to sve dok ga on piše i izgovara.
Učenici će vremenom popravljati grešku ponavljanjem.
Svaki učenik u zajedničkom radu učestvuje prema nivou svojih
prethodnih znanja koja se aktiviraju, dopunjuju, koriguju. Svaki učenik treba
da bude aktivan u nastavnom radu bez obzira na nivo predznanja.
Od prvih dana praktikuje se povremeno učeničko likovno
izražavanje (crtanje, ilustrovanje) i zapisivanje naziva tako prikazanih
sadržaja. Djeca još ne pišu već crtaju slova i to ne u cilju učenja pisanja,
već što potpunijeg shvatanja procesa i mehanizma početnog čitanja,a učitelj
prema uočenim potrebama pomaže, podstiče, upućuje, pokazuje, ohrabruje, i sl.
Pripreme su izvršene uspješno onda kada učenici mogu da
pravilno glasno i složeno da izgovaraju glasove dok učitelj zapisuje slova,
kada mogu da kažu koliko je slova potrebno da bismo napisali lakšu
(jednodložnu, dvosložnu) riječ, zatim kada počinju da slijevaju glasove u
riječi.
Nema komentara:
Objavi komentar