Reklame odobrio Google

subota, 11. siječnja 2014.

Usavršavanje pisanja

Savladavanje i usavršavanje pisanja za većinu učenika mnogo je teže nego usvajanje početnog čitanja.
Usavršavanje početnog pisanja vrši se u okviru vježbi:
  • Prepisivanje
  • Diktat
  • Odgovori na pitanja
  • Dopisivanje nepotpunih rečenica
  • Pričanje na osnovu slika
  • Samostalnosastavljanje rečenica
  • Slobodno prepričavanje kraćih tekstova


Najjednostavnija vježba usavršavanja početnog čitanja i pisanja je prepisivaje pravilno oblikovanim i povezanim pisanim slovima štampanih rečenica i kraćih odlomaka pogodnih tekstova. Tako se:
  • poboljšava tehnika pravilnog pisanja (ortografija)
  • uče osnovna pravopisna pravila (fonetske zakonitosti i interpunkcija)
  • bogati se aktivni i pasivni riječnik (leksika)
  • ovladava rečenicom kao osnovnom misaonom i govornom cjelinom


Diktatom se provjerava nivo usvojenosti vještine pisanja. Njime se utiče i na usvajanje osnovnih pravopisnih pravila, uvježbavanje čitkosti, urednosti i brzine pisanja. Takvi zadaci ostvaruju se različitim varijantama diktata kao što su:
  • predusretanje grešaka
  • dopunjavanje započetih rečenica
  • kontrolni diktat ili autodiktat


Pod pismenim odgovaranjem na pitanja ne podrazumijevaju se ispisivanje odgovora na međusobno nezavisna pitanja. Poslije govorne vježbe daju se smisaono nezavisna pitanja, rečenice, sintagme, pojedine riječi i na osnovu jih učenici smišljaju odgovore koji treba da predstavljaju sadržajno-misaonu i govorno-stilsku cjelinu.

Nakon pismenog prepričavanja odgovarajućeg govornog sadržaja, ili teksta po zajedničkom planu, može se organizovati i slobodno prepričavanje sadržaja lektire, crtanih filmova, odabranih sadržaja iz školskog lista i dječije štampe. Pismenom opisivanju slike obično prethodi govorna vježba. Učenici mogu da nacrtaju (oboje) određeni predmet, lice, zbivanje, i da ga pismeno objasne ispisivanjem riječi sintagmi, rečenica, stvarajući svojevrsnu kombinaciju likovne ilustracije, pisanog teksta.

Kombinacijom pričanja i opisivanja učenika počinju da samostalno sastavljaju rečenice o nekoj temi, što je naviši domet u njihovom pismenom izražavanju.


Učitelj treba da priprema individualne zahtjeve za prvačiće pojedinih kategorija uspješnosti, počev od prepisivanja jednostavnih rečenica (za slabije) do pisanja slobodnih sastava za najbolje učenike.

Nema komentara:

Popularni postovi