Reklame odobrio Google

srijeda, 25. prosinca 2013.

Obrada pisanih slova i početno pisanje

Početno pisanje teže je nego početno čitanje. Pisanje nije samo vizuelno-misaona, već motoričko-radna aktivnost. Ono je vezano za pokrete za rad, te više odgovara motoričkoj prirodi prvačića

Dječije interesovanje treba održavati:
  • njihovim optimalnim opterećenjem,
  • raznim zadacima, 
  • stimulativnim podsticajima, 
  • hrabrenjem,
  • bodrenjem,
  • odavanjem priznanja za marjivost i upornost,
  • uvažavanjem napredovanja i isticanjem postignuća.
Većina savremenih metodičara preporuuje da djeca pišu nalivperom ili hemijskom olovkom od početka reda, s lijeva na desno, linijom jednake debljine, povlačenjem u svesci "širokih" linija.

Za razliku o monografske i grupne obrade pisanih slova u okviru kompleksnog postupka, djeca ne uče pisanje pojedinačnih pisanih slova nego odmah pišu jednosložne i kratke riječi, što bitno uslovljava sadržaje i načine vježbanja, tempo napredovanja, evidenciju naučenih slova i ostale specifičnosti nastave početnog pisanja po kompleksnom postupku.
Primjenom monografskog ili grupnog postupka obrađuje se odvojeno ili uporedo mala i velika pisana slova, a postoji mogućnost da se prvo obradi 10-15 malih pisanih slova, zatim velika.

- Učitelja jednostavno saopštava učenicima koja ćeslova učiti i piše slovo (po slovo ili grupu njih) na tabli u početku reda, uz objašnjavanje kako to čini. Pored pisanog slova, učitelj na tabli piše i štampano slovo kako bi se uočile razlike i sličnosti.

Slijedi samostalno vježbanje u pisanju dva do tri reda slova. Učitelj treba da insistira na jednom neprekidnom povlačenju ruke dok oblikuje cijelo pisano slovo i cijelu riječ. Tako će brzo i lijepo pisati slova i pravilno povezivati u riječima. Pogrešno formirane navike teško je eliminisati.

- Učitelj povremeno izvodi pojedinca da na tabli napiše slovo ili riječ tolerantno ukazujući na eventualne greške. On prati samostalna vježbanja u sveskama, pohvaljuje učenike, vrši korekcije, pruža individualnu pomoć, a tipične greške prikazuje i ispoljava na tabli. Pozitivna je praksa da učitelji jedanput nedeljno nose učeničke sveske kući da bi ih pregledali, eventualno korigovali, pa i ocijenili. Pisanje daje više nego čitanje mogućnost za prikladnu, primjerenu i individualizovanu domaću zadaću.

U cilju usvajanja i usavršavanja elementarne pismenosti, učitelj organizuje sa učenicima različite oblike pismenih vježbi, kao što su:
  • prepisivanje,
  • diktat,
  • pismeno odgovaranje na usmeno pitanje,
  • zajednička pisma,
  • vježba po nizu napomena,
  • smaostalni pismeni sastavi.
Uporedo sa učenjem pisanja produžuje se učenje čitanja.


Nema komentara:

Popularni postovi