Reklame odobrio Google

srijeda, 8. siječnja 2014.

Metodička strukura časa grupne obrade slova

Didaktičko-metodička struktura časa obrade slova po grupnom i monografskom postupku vrlo je slična jesr sadrži gotovo identične faze časa.

Model orjentacione strukture časa grupne obrade slova:
  • UVODNE AKTIVNOSTI -  stvaranje povoljne motivacione emocionalno saznajne atmosfere-pričom, slikom, igrom, slušanjem zvučnog snimka, razgovorom o iskustvima i doživljajima učenika.
  • OBRADA GRUPE GLASOVA -  isticanje cilja rada, izdvajanje rečenica, a iz njih riječi koje sadrže dotične glasove u početnoj završnoj, središnjoj poziciji uz mogućnost ilustrativnog predstavljanja riječi, izgovaranja glasova fonomimičkim modelom, metodom prirodnih glasova, itd.
  • OBRADA GRUPE SLOVA -  pokazivanje svakog slova iz grupe, upoređivanje, komentarisanje grafičke strukture, uočavanje slova u sve tri pozicije u riječi, pisanje slova na tabli uz objašnjenje, pisanje svakog pojedinačnog slova u novi red sveske (učenici koji ih teže pamte, mogu ih modelaovati od plastelina, štapića, konca...)
  • ŠČITAVANJE I ČITANJE – slaganje kraćih i dužih riječi pomoću obrađivanih slova sa slovarice, ščitavanje tih riječi u čemu učestvuje svaki pojedinac, čitanje tekstova iz bukvara, početnice, radne sveske, dječije štampe.
  • SAMOSTALNI I STVARALAČKI RAD – sastavljanje riječi i rečenica od zadanih slova, pisanje riječi i dopunjavanje rečenica, rad na deformisanim rečenicama, rebusima, ispunjaljkama, itd.
  • DOMAĆI ZADATAK
Grupu glasova obrađujemo kontinuirano ili sinhronizovano. Bilo koji način podrazumijeva obradu grupe slova na istom času.
Prilikom kontinuirane obrade djeca uče sloa pojedinačno jedno iza drugog. Tako ostvarujemo onoliko skraćenih monografskih postupaka koliko ima slova u određenoj grupi. Ovaj način obrade je i za učenike i nastavnike lakši ali je manje efikasan.
Sinhronizovana obrada podrazumijeva da se sva slova u grupi obrade odjednom ili uporedo. Učenici istovremeno izgovaraju glasove, upoznaju oblik i način pisanja i čitanja svih slova iz grupe, a nakon toga na istom ili idućem času vrše odgovarajuća ponavljanja, vježbanja, samostalne i stvaralačke aktivnosti. U ovom načinu dolazi do izražaja metodičko jedinstvo. Ovakav način rada složeniji je i teži ali efikasniji.

Izbor jednog od ta dva načina obrade uslovljen je predznanjima, mentalnim sposobnostima i interesovanjima učenika. Težinom slova u grupi, metodičkom osposobljenošću i iskustvom učitelja.

Nema komentara:

Popularni postovi