Predmet izučavanja metodike nastave početnog čitanja i pisanja su zakonitosti, etape, metode, postupci, oblici, sredstva i ostale komponente i problemi nastavnog, vannastavnog i samoedukacijskog obučavanja učenika i polaznika u početnom čitanju i pisanju.
Istraživačko područje metodike nastave početnog čitanja i pisanja obuhvata:
- Epistemiološko-metodološka pitanja ili probleme određivanja pojma, predmeta, specifičnosti metodičke discipline sa ostalim pedagoškim naukama
- Istorijski razvoj NPČiP
- Značaj i zadatke NPČiP
- Psihološke osnove čitanja i pisanja i njihovo učenje
- raspored nastavnih sadržaja, planiranje, pripemanje, izvođenje i vrednovanje NPČiP
- Sadržaj i načini rada u pripremnom periodu u NPČiP
- Suštinu i efikasnost metoda i postupaka u NPČiP
- Izbor, izrada i primjena sredstava u NPČiP
- Oblike rada NPČiP
- Povezivanje sa ostalim područjima nastave maternjeg jezika sa dopunskom nastavom, vannastavnim aktivnostima i sa ostalim predmetima
- Teškoće u čitanju i pisanju i njihovo otklanjanje
- Koncepciju i metodologiju daljeg razvijanja i spitivanja i unapređenja čitanja u osnovnoj školi.
Nema komentara:
Objavi komentar