Čitanje naglas sadrži tri komponente:
- optičku sliku slova, riječi i rečenica
- shvatanje i razumijevanje smisla pročitanog teksta i njegovog konteksta
- izgovor strukturnih elemenata pisanog govora
Djeca prvo uče glasno čitanje kako bi savladali tehniku čitanja. I učitelj i učenici slušaju, kontrolišu i koriguju pravilnost, tečnost i izražajnost izgovaranja glasova i riječi. U mehaničkom čitanju obično izostaje misaona aktivnost, ali je prisutna bez pozitivnog rezultata, pa se ne razlikuje smisao pročitanog.
Proces glasnog čitanja sadrži:
- vizuelnu percepciju oblika, strukture i pozicije slova
- auditivnu percepciju izgovora glasova
- povezivanje glasova - slova u cjelini sloga i riječi
- razumijevanje riječi i rečenice
Ščitavanje je najsloženija etapa u cjelovitom procesu učenja čitanja. Početnik u tom procesu najčešće prvo prepoznaje slovo u okviru prvog sloga, izgovara njima označene glasove pojedinačno, spaja ih u slog, a zatim identifikuje pojedinačna slova u narednom slogu, spaja ih u taj slog, izgovara prethodni slog sa narednim i tako redom.
1. pokušaj - B-A (BA) K-A (KA)
2. pokušaj - BA-KA (BAKA)
S obzirom na participaciju učenika glasno čitanje može biti:
- INDIVIDUALNO - učenik pokazuje pravilno, jasno i tečno čitanje, a učitelj i ostali učenici prate njegovu dikciju
- ČITANJE PO ULOGAMA - učenik se identifikuje sa određenim likom iz književnog teksta
- HORSKO ČITANJE - istovremeno glasno čitanje svih učenika jednog odjeljenja ili grupe učenika
Nema komentara:
Objavi komentar