Reklame odobrio Google

nedjelja, 13. listopada 2013.

Osnove procesa čitanja

Čitanje je jedna od egzistencijalnih potreba čovjeka. To je najčešći način učenja, informisanja, profesionalnog i kreativnog ispoljavanja duhovnog izgrađivanja, emocionalno-vrijednosnog obogaćivanja i humanističko-etičkog uzdizanja. Čitanje se može razvijati i istraživati kao proces, vještina, sposobnost, sredstvo učenja i usavršavanja.

PSIHOFIZIČKE osnove čine strukture i procesi u kori velikog mozga, a posebni značaj imaju:
    • centri za čitanje
    • centri za govor
    • centri za stvaranje pojmova
    • centri za vid i sluh
    • centri za voljno pokretanje očiju
    • centri za pisanje rukom
    • organ vida, sluha i govorni aparat
    • ostale nervne veze
Čitanje se odvija za vrijeme FIKSACIJE (percipiranje, opažanje) slova, riječi , rečenica u tekstu, a ne za vrijeme pokreta očiju.

Čitanje je složen proces koji obuhvata međusobno povezane i prožete komponente:

  • prepoznavanje grafičkih simbola (slova, grafema) - percepcija
  • njihovo povezivanje sa odgovrajućim značenjem - shvatanje
  • korištenje pročitanog - sticanje informacija, doživljavanje sadržaja (primjena)
Od nivoa shvatanja sadržaja teksta zavisi pravilnost, brzina čitanja i uopšte uspješnost čitanja i obrnuto. Brže i pravilnije čitanje dovodi do potpunijeg shvatanja i razumijevanja sadržaja teksta.

Razumijevanje pročitanog teksta ili logiku čitanja procijenjujemo na osnovu broja podataka koje čitač može reprodukovati ili ponoviti poslije čitanja.
Stepen razvijenosti tehnike čitanja procijenjujemo prema tačnosti pročitanog sadržaja (slova, riječi, rečenica)
Brzina čitanja mjeri se utvrđivanjem količine pročitanog teksta u vremenskoj jedinici, a najčešće se ustanovi broj riječi pročitanih u jednoj minuti.

Razvoj sposobnosti čitanja ne završava se u mlađim razredima, mada je tada najintenzivniji, već traje tokom cijelog školovaja. Na početku osposobljavanja učenika za čitanje (predškolski uzrast i I razred osnovne škole) treba realizovati vježbe ščitavanja (prepoznavanje slova i slijevanje glasova u riječi) i čitanje naglas, a preduprijediti ili eliminisati sricanje i slogovanje


Nema komentara:

Popularni postovi