Reklame odobrio Google

četvrtak, 9. siječnja 2014.

Usavršavanje tehnike i logike čitanja i njegovanje izražajnog čitanja

Tokom drugog polugodišta nastavljamo i intenziviramo usavršavanje učeničkog čitanja kako bi djeca čitala što tečnije, prirodnije, brže, ljepše. Sposobnosti čitanja razvijaju se čitanjem, pa je potrebno zainteresovati učenike da sve više čitaju. Neophodno je obezbijediti dovoljno nepoznatih prikladnih tekstova, zanimljivog sadržaja, pisanih lijepim stihom i na interesantan način.

Radeći po kompleksnom postupku, učenici (u ovoj etapi nastave) prvo samostalno, svako za sebe, pročitaju nepoznati tekst i neobrađeni tekst sa zadatkom da ga dobro zapamte kako bi ga što tačnije prepričali. Jednim takvim čitanjem učenik ne može da nauči tekst napamet pa će ga prepričavati stvarno “svojim riječima“ odnosno iznoseći činjenice iz teksta logičkim redosljedom, u jednoj cjelini, a ne fragmentarno. Ovakvim sistematskim vježbanjem usavršava se logika čitanja i sposobnost shvatanja, razumijevanja i pamćenja sadržaja samostalno pročitanog teksta.

U tom cilju izdvajamo sljedeće vježbe:
  • Prepričavanje sa proširivanjem sadržaja (tj. Dodavanje pojedinosti kojih nije bilo u tekstu)
  • Prepričavanje u 3. licu sadržaja koji je u tekstu u 1. licu
  • Prepričavanje po ulogama raznih ličnosti iz određenog teksta


Takve vježbe doprinose razvoju dječijih izražajnih sposobnosti. Navedene vježbe pozitivno utiču i na dječije jezičko stvaralaštvo, njihov obrazovni nivo, intelektualne sposobnosti, obogaćivanje moralno-humanističkih umjetničko-estetskih i ostalih ličnih potencijala.


Krajem drugog polugodišta skoro svi učenici petog razreda treba da pravilno i prirodno čitaju nepoznati ili novi tekst uz neposredno shvatanje i usvajanje sadržaja, da lijepo i logički povezano prepričaju pročitani tekst, te da su zainteresovani za samostalno čitanje dječije literature.

Nema komentara:

Popularni postovi